Reviews

9.2 / 10
2016 beoordelingen
Schrijf beoordeling

95% van de klanten beveelt dit bedrijf aan.

2016 Reviews

Louis

1/10

Slechte service!!

Ik heb sinds 2019 zonnepanelen van Zonneplan, hierbij zat een gratis serviceplan en 10 jaar fabrieksgarantie op de omvormer.
Op 28 juli 2025 stopte de zonnepanelen...
Slechte service!!

Ik heb sinds 2019 zonnepanelen van Zonneplan, hierbij zat een gratis serviceplan en 10 jaar fabrieksgarantie op de omvormer.
Op 28 juli 2025 stopte de zonnepanelen met het leveren, 30 juli heb ik Zonneplan hiervan op de hoogte gebracht. Hierna heb ik steeds zelf contact op moeten zoeken met Zonneplan, zij reageren zelf niet, er werd mij tijdens zo’n telefonisch contact wel duidelijk gemaakt dat het niet snel zou kunnen gaan gebeuren.
Via een sms bericht op 7 augustus van Zonneplan de planning doorgekregen, de plandatum werd 5 september, dus ongeveer 5 weken na doorgeven van storing. Op 5 september is een externe partij gekomen om de storing op te lossen, zij hadden geen nieuwe omvormer bij en zijn na vaststellen dat de omvormer defect was weer vertrokken. Ik heb vervolgens zelf weer telefonisch contact moeten zoeken met Zonneplan want zij laten niets van zich horen, uiteindelijk op 9 september email gekregen dat zij contact op gaan nemen met de leverancier van de omvormer. Op 10 september heb ik een email gestuurd naar Zonneplan dat ik niet tevreden ben over hun gebrek aan service, hierop werd niet gereageerd, wat een verassing.
Nieuw sms bericht van Zonneplan met afspraak om storing op te lossen werd ingeplant op 15 Oktober, een externe partij heeft op die dag de storing verholpen door een nieuwe omvormer te plaatsen, deze diende nog wel geactiveerd te worden hetgeen op 17 Oktober plaats vond. De externe partij leverde goed werk.
Heb vervolgens weer contact gezocht met Zonneplan met de vragen of dit een gebruikelijke manier is om met klanten om te gaan en of ik compensatie kon krijgen voor misgelopen opbrengsten van ongeveer €330, dit was niet mogelijk.

Een storing die gemeld werd op 30 Juli werd verholpen op 17 Oktober, dus pas na 11 weken!

Sterke punten

nvt

Verbeterpunten of tips

Betere communiceren
Aandacht voor klanten
Meer eigen personeel

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wat vervelend dat u zo lang heeft moeten wachten en steeds zelf achter informatie aan moest gaan. Dat is niet de service die u mag verwachten. Fijn om te... Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wat vervelend dat u zo lang heeft moeten wachten en steeds zelf achter informatie aan moest gaan. Dat is niet de service die u mag verwachten. Fijn om te horen dat het probleem uiteindelijk goed is opgelost, maar we begrijpen dat de doorlooptijd en communicatie voor veel frustratie hebben gezorgd. We nemen uw feedback serieus en we nemen graag nog even contact met u op!


Van Rijssen

9/10

Alleen maar goede ervaringen

Sterke punten

Keurige mensen die de zon epanele gelegd hebben

Verbeterpunten of tips

Geen

Reactie Zonneplan.nl:

Wat fijn dat je alleen maar goede ervaringen hebt met ons en het team dat de zonnepanelen heeft gelegd. Laat de zon maar schijnen!


Koopman

10/10

De aanschaf van zonnepanelen bij Zonneplan is een goede keuze geweest. Goede en vriendelijke communicatie vooraf.

De installatie zelf ging zorgvuldig en snel. De installateurs zijn prima...
De aanschaf van zonnepanelen bij Zonneplan is een goede keuze geweest. Goede en vriendelijke communicatie vooraf.

De installatie zelf ging zorgvuldig en snel. De installateurs zijn prima op elkaar ingespeeld, snel en vriendelijk in de omgang.

Een prima bedrijf, wat doet dat het zegt, en staat voor haar product.

Sterke punten

Goede uitleg over de installatie, en altijd, (ook na de istallatie) bereikbaar voor advies. Een prima bedrijf, wat doet dat het zegt, en staat voor haar product.

Verbeterpunten of tips

Nvt

Reactie Zonneplan.nl:

Wat mooi om te horen dat je zo tevreden bent over zowel de communicatie vooraf als de vlotte en zorgvuldige installatie! Fijn dat ons team zo goed samenwerkte.


Peter Stoutjesdijk

9/10

De installateurs werkte netjes en vakkundig en ruimde alles netjes opp.
In een dagdeel was alles klaar!

Sterke punten

Beleefd en verstand van zaken.

Verbeterpunten of tips

N.V.T.a

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor de mooie review! Wat fijn om te lezen dat de installateurs zo netjes, beleefd en vakkundig te werk zijn gegaan. Mooi dat alles na afloop ook keurig is opgeruimd.


M. Vos

10/10

Zeer deskundig en professioneel zijn de zonnepanelen geplaatst

Sterke punten

Alles zeer deskundig en netjes

Verbeterpunten of tips

Nee

Reactie Zonneplan.nl:

Wat geweldig om te horen dat de zonnepanelen zo deskundig en professioneel bij je zijn geplaatst! Laat de zon maar schijnen.


Bas

10/10

Snel en professioneel

Sterke punten

Snelle installatie waren met 2 uur al klaar

Verbeterpunten of tips

Geen

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor je review. Wat fijn om te horen dat de installatie zo snel en professioneel is verlopen!


Martin A.J.kooren

10/10

Goede planning voor de installatie, op de dag van installatie prima uitleg, waar de panelen en de omvormer kwamen

Sterke punten

Professionele installateur

Verbeterpunten of tips

Geen op of aanmerkingen, zeer tevreden

Reactie Zonneplan.nl:

Wat fijn dat de planning soepel verliep en je op de dag zelf duidelijke uitleg kreeg over de plek van de panelen en omvormer! Geniet van veel zonnige momenten thuis.


Jansen

10/10

Duidelijke communicatie, snel en netjes gelegd

Sterke punten

Communicatie, opruimen, netjes afwerken, meedenken over beste manier hoe de bekabeling kan lopen

Verbeterpunten of tips

Nvt

Reactie Zonneplan.nl:

Wat fijn dat de communicatie goed verliep en alles zo netjes is afgewerkt! Hopelijk geniet je volop van je eigen zonne-energie.


Ontevreden klant

1/10

Na 7 maanden zon op de zonnepanelen van Zonneplan, blijkt dat de omvormer van Zonneplan niet goed meer werkt 3 dagen na de overstap naar de energie maatschappij Zonneplan. Ook heeft de Zonneplan... Na 7 maanden zon op de zonnepanelen van Zonneplan, blijkt dat de omvormer van Zonneplan niet goed meer werkt 3 dagen na de overstap naar de energie maatschappij Zonneplan. Ook heeft de Zonneplan installatie geen defect of storing gemeld bij het Zonneplan monitoringssysteem.

Reactie Zonneplan: de melding is niet automatisch doorgekomen van omvormer en het is uw eigenschuld dat u niet dagelijks de omvormer controleert op goede werking.

Tja, meedenken dat kunnen ze niet bij Zonneplan. Verschuilen achter het toetsenbord en scripts afwerken gaat ze iig wel goed af.

Tip voor lezers. Controleer zelf uw zonnepanelen installatie van Zonneplan en vertrouw niet op de Zonneplan installatie.

Sterke punten

Klantonvriendelijk, niet meedenkend, beloftes niet waarmaken.

Verbeterpunten of tips

Tip, vervang het personeel op de klanten service afdeling.

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor je review. Wat vervelend dat je installatie niet meer goed werkte en dat dit niet is opgemerkt. We begrijpen dat dit teleurstellend voor je is. Een energieleverancier heeft echter geen... Bedankt voor je review. Wat vervelend dat je installatie niet meer goed werkte en dat dit niet is opgemerkt. We begrijpen dat dit teleurstellend voor je is. Een energieleverancier heeft echter geen invloed op de werking van je omvormer; dit staat los van elkaar. Bij een storing ontvangt Zonneplan in veel gevallen een melding, maar dat is in dit geval helaas niet gebeurd. We adviseren onze klanten altijd om ook zelf regelmatig de opbrengsten van hun installatie te controleren. We helpen je graag verder. Zou je contact met ons willen opnemen via service@zonneplan.nl?


Cindy

2/10

Blijf ver weg van dit bedrijf!! Offerte en factuur komen niet overeen, installatie duurde veel langer dan gepland en slechte klantenservice.

Op aanraden van familieleden zonnepanelen...
Blijf ver weg van dit bedrijf!! Offerte en factuur komen niet overeen, installatie duurde veel langer dan gepland en slechte klantenservice.

Op aanraden van familieleden zonnepanelen laten plaatsen door Zonneplan. Zij hebben echter externen ingehuurd wat zij in het verleden niet deden (op basis van ervaringen van familieleden).

Deze externen waren bijna 5 uur langer bezig dan gepland met de installatie. Er werd ons iedere keer bij navraag verteld dat alles goed ging terwijl de keukenapparaten het niet deden toen ze op het punt stonden om te vertrekken. Bleek dat er verkeerd bekabeld was.

Let ook goed op bij wat er in de uiteindelijke offerte en overeenkomst staat, dit kan afwijken van wat er wordt verteld en wat er staat in de eerste offerte. Zij hebben dit ook per mail toegegeven.

Na deze extreem slechte ervaring heb ik een negatieve review achtergelaten op trustpilot. Dit werd opgepakt met een standaard reactie waarin ze een kadobon aanboden twv 50 euro ONDER DE VOORWAARDE dat ik mijn review zou aanpassen. Dit verpakten ze in een mooi verhaaltje met dat dit werd aangeboden als blijk van waardering voor mijn feedback. Complete onzin!

Ik vraag mij ten zeerste af of zij überhaupt mijn klacht wel goed hebben doorgelezen. Ik kreeg een mail terug van de servicemedewerkster die niet eens de moeite had gedaan om mijn naam in de aanhef te plakken in het standaard mailtje dat ze waarschijnlijk naar iedereen sturen die een slechte review achterlaat.

Blijf dus ver weg van dit bedrijf, absoluut geen aanrader!

Sterke punten

Zegt u het maar

Verbeterpunten of tips

Klantenservice

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor het opnieuw delen van je ervaring. We hebben contact met je opgenomen om naar je verhaal te luisteren en je te ondersteunen waar nodig. Een positieve klantervaring is voor ons erg... Bedankt voor het opnieuw delen van je ervaring. We hebben contact met je opgenomen om naar je verhaal te luisteren en je te ondersteunen waar nodig. Een positieve klantervaring is voor ons erg belangrijk. Helaas is er sprake geweest van miscommunicatie. Op basis van jouw wensen zijn er enkele aanpassingen gedaan in de offerte. Onze monteurs doen altijd hun best om het werk zorgvuldig af te ronden, maar het kan helaas voorkomen dat er iets niet helemaal naar behoren functioneert. In zulke gevallen lossen we dit graag in goed overleg met de klant op. We vinden het jammer dat je onze service als onvoldoende hebt ervaren en we waarderen je feedback zeer.